יום זכרון בטייסת 2013

יום זכרון בטייסת 106
איך עיצבה הילדות את אורי (מבחינת החוויות והתכונות)
כמי שגדל להיות נווט קרב.

נראה לי ששום דבר בילדות לא מכין אותך ממש להיות לוחם בטייסת, נווט קרב.אני מתחילה מהסוף, חיפוש בגוגל מה נדרש כדי להיות נווט קרב:
יכולות לימודיות גם בטייס וגם בתיאוריה: מפות, מטאורולוגיה, לימודי קרקע, שעות של שינון וניסיונות להבין את המפה הסינופטית: חניך נווטות נדרש לשאת ציוד רב, אמצעי התמצאות והצלה, למידה של הפעלת מערכות המטוס ושיגור חימוש, תפעול מכ"ם ונשק מונחה, עבודת צוות נכונה: הזדהות במרחב, יכולת זיהוי מטרה, הבנה, התמצאות מרחבית, סוג של אומנות, בעצם: לחוש דברים, לענות על שאלה שלא נשאלה, להיות ערני לצרכים של אחרים.
לא פשוט!

אני מחפשת תכונות אלה אצל אורי הילד והנער.

-תמונת ילדות מהגן, אורי לבוש חולצת סטיב אוסטין אותה  סרב להסיר ימים רבים. אותו גיבור (אסטרונאוט וטייס ניסוי) בעל הכוח האדיר שנפגע בתאונה, אך ממשיך.
תמונה אחרת: -אורי מדגים תרגילי ג'ודו ועושה היפון וואזרי  (תרגילי כוח) לתום.
-גלעד, בן כיתתו של אורי בביה"ס היסודי – מספר על התמצאות מהירה בשטח:

"ביום הראשון כבר הספקנו להסתבך כשעשינו צחוק משירת הבוקר – אבל יצאנו מזה. אני זוכר אותך בהפסקה הראשונה, מגיע אלי מלא התלהבות ומעדכן אותי שכבר הספקת לזהות את שתי היפות החדשות של הכיתה. אנחנו עושים תצפית קצרה ומייד ניגשים להכין תוכניות אופרטיביות".
"אני יכול להרעיף עליך שבחים מפה ועד להודעה חדשה – על הראש החריף שלך, התושייה, הכישרון בספורט, על איזה חבר היית – אבל אתה בעצם יודע, כולנו יודעים".

חבר אחר – אורן – כותב:
"תמיד חילצת אותנו מכל צרה שנקלענו אליה, בעזרת הדיבור שלך. אני מנסה לתאר אותך במילים – איך כל תכונה טובה שאפשר לתת לבנאדם הייתה אצלך ואיך אתה מאותם אנשים שאדם יכול להיות גאה שהוא חבר שלהם… הייתי רוצה שתדע שאני בטוח שבלעדיך לא הייתי מגיע לאיפה שאני היום ועל זה אני אסיר תודה לך ולא אשכח אף פעם".

 

-בגיליונות הציונים של ביה"ס נכתב  בהערות:
"אורי נער נבון, רציני, אחראי וישר. לומד מתוך עניין, בעל מוטיבציה גבוהה.
אורי מגלה חשיבה מקורית ויחס רציני". אחת המורות כותבת: "לדעתי נער מעניין ואיכותי".
ויש גם הערות בסגנון: "תלמיד לא מאופק, בקורתי, אבל אפשר להגיע אליו בשיחות ולהשפיע על מיתונו. חש תמיד מקופח אם הציון נמוך"…

-אורי תמיד ידע מה ישאלו במבחן ומה מתוך החומר כדאי ללמוד לבגרויות.   למד בצורה נקודתית, תמציתית וממוקדת.       אנחנו דאגנו – הוא לא.
-בספרייתו של אורי אני מגלה את "הרפתקאות טינטין" – גיבור בלגי בעל כישורים בתחום אומנויות הלחימה ויכולת אקרובטית מרשימה המאפשרת לו להיחלץ מצרות, הוא גם יודע (למרות גילו הצעיר) לנהוג במכוניות ולהטיס מטוסים, אמיץ, נחוש, נאמן לחבריו, ישר וסקרן, פותר תעלומות".
-באימוני הכדורסל ובמשחקים נתן אורי את כל כולו כדי לנצח. אורי שיחק בהפועל חיפה וחלק גדול מחבריו שחקו דווקא במכבי. כשהפועל הפסידו –  זה נגמר בבכי.
-תמונה אחרונה:  קורס טייס: אורי לומד בע"פ מתוך פנקס צהוב קטן את הוראות ההפעלה, הנחיתה, התדלוק והנטישה של המטוס.  אני בוחנת אותו.
נשבעת שהוא ידע הכול בע"פ.

וכל היש הזה  מהדהד מאז את האין.
הלוואי לא היו הדברים מסתיימים כך.